Söndagen d.15 September

 
Det blåser i träna bortom fotbollsplanen och regntunga moln tornar upp sig. det har inte regnat sen den 22:a Augusti hörde jag idag!! Så jag hoppas att inte moder natur tänker ta igen allt på en gång.. 
 
Gula björklöv dansar ner mot marken och jag sitter på balkongen! Babben snor lite enerverande runt mig och vill ha mat - den damen skulle kunna äta jämnt.
 
Frånsett att jag har tillbringat dagen med att arbeta så har jag hunnit göra det jag kan för att inte Sverige Demokraterna ska nästla sig in i kyrkans politiska korridorer och förbjuda homoäktenskap!! Det är vällan bättre och i sann demokratisk anda att de som älskar varandra ska få gifta sig med varandra..
 
Japp, så fick jag det sagt! Det är så människofientligt ändå klimatet av idag: Myndigheter jagar sjuka och arbetslösa som de vore kriminella! Det finns en utspridd, tillåtande vardagsrasism, som jag tycker är skrämmande - Jag tror i grunden inte att människor vill lämna sina länder, sin familj, släkt, sitt språk och kultur för skojs skull - jag skulle då inte vilja lämna Sverige.
 
 Det finns "dåliga" och "bra" människor oavsett etnisk bakgrund, sen finns det flata politiker som inte kan handskas med integrationsfrågor/problem och det ger utrymme åt ovannämnda parti..
 
Så nu fick jag även det sagt!
 
Ja, jag är väl lite irriterad idag, även fast jag försöker släppa det..Poff* balkonggolvet höll på att spricka!!
 
Dessa arbetshelger.. Slitigt, stressigt, sjuk personal och brist på vikarier är en lagom sammanfattning, nu är det "bara" en dag kvar, sen är jag ledig på tisdag!
 
Så där, nu ska väl Babben få lite mat (för husfridens skull)
 
Tjingeling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0