Rubrik

 
Morgonsolen tränger sig igenom dimman! En dag som borde tillbringas på en stubbe vid en skogstjärn är istället vigd åt fönstertvättning och annat.
Babben puttade just ner ett rosaskimrande minne från Gotland, stenen slår mot golvlisterna när hon far fram som en liten kattunge.. Hon är snart 11år! 
 
Dimman har lättat. Olga & Ruben är på väg. Föntrets alla sidor är tvättade - tar bara ett fönster i taget, annars protesterar ryggen!! Känner mig nöjd som det är. Blommorna är nyduschade och jag äter en god tunnbrödsrulle med tonfiskspastej och avocadosallad.
På radio spelar de "gör mig lycklig nu" med Mats Ronander, kanske ger ett nytvättat fönster och en tonfisksmacka en stunds lycka, om inte annat en känsla av inre...frid.
 
Men jag tror inte att det är den sortens lycka Ronander åsyftar.. Synd om den som har på sina axlar att göra en annan människa lycklig!! Var och en är sin egen lyckas smed heter det ju!!
 
Dagen blev till kväll. Olga & Ruben åkte vidare till Sundsvall och jag var för en gångs skull tacksam över kombinationen soffa & TV - Lite småruggig och hängig drog jag upp filten till axlarna och tittade på; vad vet jag inte!!?
 
Ha det gött
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0