5/9

 
Varför saker och ting inte blir som du har tänkt beror säkert på att det inte var meningen, att det finns en annan väg som du inte ser..
Att jag inte kommer ihåg i vilket sammanhang de tankarna dök upp, beror säkert på att det jag tyckte var viktigt kom i annan dager.
Så nu vet jag knappt hur jag ska fortsätta detta inlägg!?
 
Ingenting blev faktiskt som jag hade planerat sist jag skrev.. Vi skulle sjunga, men föraningar om en stundande höstförkylning fick mig att stanna hemma!!
Bara att gilla läget; jag kokade min Ingefärabrygd och tyckte lite synd om mig själv. Telefonsamtalet som jag trodde, läs ville! skulle komma - uteblev!
 
Vi hade inte bestämt att hon från barnkören skulle ringa exakt då, på något sätt tyckte vällan jag att det skulle ha passat bra i min outtalade, inre planering.. Men, jag får vällan ringa imorrn!
 
Just nu (igen) känns det som att så mycket bara hänger i luften! Mycket planering frammåt i tiden och lite focus innåt och i nuet - inte så bra!
 
Men tvärbromsat och stannat upp har jag gjort förr. Kliat mig i huvet och undrat och fundrat över livets varande - Vad vill jag? Vad är viktigt? 
 
Har fö pratat med körledaren en gång, det var ett givande samtal och hon var jättetaggad inför evenemanget och tyckte att Olga är en fantastisk människa som dragit igång Ugandaprojektet och jag kan inte göra annat än att hålla med! 
 
Andra saker har fallit på plats, så de kan jag liksom arkivera och behöver inte lägga mer energi på och det är skönt..
 
Och jag ska snart lämna denna dag åt historien och påbörja en ny imorgon, en ny alldeles oanvänd dag!! Men först behöver jag några timmars skönhetssömn - så go´natt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0