11/9 onsdag

 
Träffades igår kväll igen i Olssons stuga, Tranorna trumpetade i takt och dimman över det spegelblanka vattnet blev tätare ju längre vi sjöng.
Åke, en objektiv, kunnig och trevlig musiker satt med oss och med varsam hand plockade han isär toner och noter, så att vi tillslut lät sååå bra!!
 
Det är svårt att hitta rätt ord för att beskriva hur roligt, kul och underbart det är att sjunga tillsammans! Att stå där under bar himmel och bara låta rösten, sången försvinna in i gulnande lövverk, över sjön.. Ja, vem vet var den sista tonen landade - kanske på en veranda, inbäddad i kvällens sista varma solstrålar.. 
 
Samma dag, i ett litet villakvarter nära havet, utanför Ystad vaknade två små barn upp till ett svårslaget glädjebesked! De hade fått en lillasyster sent kvällen innan. 
Är så glad för min systers skull och allt hade gått bra.. J har en stor portion barnasinne och humor, så jag kan inte göra annat än gratulera de barn som har henne till mamma!
Snyft, känner mig lite rörd och sentimental i detta nu. Skulle vilja vara där..
 
Men NU är jag här! Dimman ligger tät och det är alldeles stilla och tyst - har just skällt ut en stackars försäljare som har mage att ringa och störa på min lediga dag!! Dessutom har jag precis lyckats koka två ägg i ca 15min - brukar föredra 3-4min!! Oj, oj.. Hur ska detta sluta?
 
Näe, jag är inte speciellt orolig, det blir nog som det ska bli. Malin från jobbet kommer förbi strax innan tolv och ska lämna kläder som ska vidare till barnen i Uganda, sen ska vi fika och bubbla lite och det tycker jag ju är ganska trivsamt..
 
Tja, vad mer att förtälja? Ruben the dog ligger hoprullad och zzzover i soffan, hundvakt idag då matte jobbar heltid..
 
"Livets väv ÄR densamma,
vare sig man nöter ut den
skrattande eller gråtande"
 
Tjing
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

Tack för kaffet och en trevlig pratstund. Ruben är söt. Du måste se hans goda sidor... Vad vore livet utan Ruben- ganska långtråkigt- eller hur? Ha en bra dag på jobbet och ta hand om dig. Kram

Svar: Det är så klart att jag ser hans goda, mysiga sidor!! MEN jag tycker inte om när han...... !! Tack jag hade en bra kväll på jobbet, lugnt och skönt - ingen stress.Ta det lugnt du å och vila i helgen och var rädd om dig!!
Annelie

2013-09-13 @ 12:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0