...hej

 
Ledig dag, solen skiner och blåbärsskogen väntar! kanske att vi snubblar över en eller två förhoppningsvis; ätliga svampar!
Men ännu är det tyst i lägenheten och folktomt på gatorna här utanför.. Himlen är klarblå och luften lovar analkande höst..
 
Det är svårt att skriva om en dag som knappt börjat, men igår kära vänner, igår!! Igår är historia.. En "historia" som började med ett envist pipande från telefon 05.00 - Hoppsan, hade somnat i soffan och vaknade visst där också. 
Vaknade och såg orsaken till den tidiga uppgången ligga och snusa bredvid. 
Efter x antal koppar kaffe så stod vi utanför porten redo för en morgonpromenad.
 
Cyklade sen till jobbet och cyklade senare hem igen! Tog ut Ruben på en timmes promenad längs Dalälven och sen satte jag mig på cykeln igen! 
Trotsade de regnstinna molnen och cyklade till Vassbo! Ett gäng respektingivande kilometer och backar kan jag tycka som verkligen inte är någon elitcyklist! Klappade mig nöjt på axeln när jag var framme..
 
Sen blev det god mat, sång, låtvalsgrubblerier och allt det som behövs för att batterierna ska hålla ett tag till.
 
Hemresan var inte riktigt lika spänstig - kändes som att jag hade varit i rörelse hela da´n och jag längtade hem till soffan och Per.
 
Tjingeling
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0