...en dag på jobbet!

 
...känner mig som "ur en kos dagbok" (del 2.) Ni vet, den där: vaknade, tittade ut mot de blånade bergen, idisslade, undrade vad Rosa i båset bredvid höll på med, idisslade, tittade ut mot de blånande bergen..idisslade!
 

Den var en riktig bestseller när det begav sig! Så här kan en Anneliedag se ut; Vaknade, trevade mig fram till kaffet, satt på datorn, drack kaffe.. Gick ut med hunden, drack en påtår!
Tog 06.46-bussen till jobbet. "jasså 1sjuk" - en baggis! 2, sa du - började snegla nervöst mot kaffeautomaten. 3..Jasså 4 stycken sjuka! och inga vikarier - var på väg att krypa in i kaffeautomaten! Ville inte längre vara med!!
 
Sedan 1kopp kaffe och avancerad problemlösning med härdade kollegor. De kom ändå, de här som inte fanns och arbetet kunde om än lite knaggligt och hackigt fortlöpa tills det blev dags att konstatera att det där med lunch bara var ett lika innehållslöst ord som magsäcken!!
 
Jag sneglade upp mot de blånande bergen och undrade, fundrade hur och om denna dag skulle ta slut!
 
Dagen tog slut och jag vandrade hem i regnet, det var skönt och avslappnande. Drack inte kaffe!
 
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0