31/8

 
Mellstaparken bjöd på Magisk afton 12.00 - 17.00 idag, lördag! Afton för mig ÄR kväll, men jag kanske har missat något..
Men hur som haver så blev jag tacksamt upphämtad av Irene för vidare färd mot Mellsta där det bjöds på olika gratis provapågrejer!! Tarot, andlig vägledning, massage, yoga och massor av annat smått och gott.
 
Min tid var lite begränsad för jag började jobba 14.30 så jag valde  ryggmassage! "Oj, här var det skruvat!!" hörde jag massören säga..och sen se hon skruvmakaron!!
Antagligen har hon samma förmåga som jag att spinna vidare på ord som inte har ett dugg med sammanhanget att göra, det är bara fantasin som spinner på..
 
Men jag har då aldrig hört att någon har liknat mig vid en skruvmakaron någongång!! Hm, det vore fint om man kom hem trött och sliten från jobbet och får höra: hej min älskade skruvmakaron! eller nåt!!
 
Ryggen är sne, men inte skruvad, där borde jag ha lagt in en liten rättelse..
 
Sen kom hon till axelpartiet och hon frågade om jag bar hela universum på mina axlar!! Fel igen, det ÄR bara vänstra axeln som får bära bördan.. Där har jag lite ont och är stel.
 
När hon frågade vad jag jobbade med, sa jag; det tänker jag inte tala om!! Då skrattade hon och sa; inom vården - jag förstod det!!
 

Ja, det hade hon ju rätt i, men universum delar jag med många, så det så!!
 
God natt från en skruvad makaron!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0