26/8 Måndag

 
Linsgryta & Älggrässaft serverat av saftdrottningen av Falun; ett smeknamn hennes dotters vänner har gett henne och saften smakade himmelskt gott och nyttigt tillsammans med linsgrytan.
Ikväll sjöng vi hemma hos Maria i Falun och hade det vansinnigt roligt. Vi smakade, tonade, pauserade oss igenom tre låtar efter en uppvärmning sällan skådad
 
Ett underbart avslut på en dag som har varit stressig och på randen kaotisk, med flera kilo onödig irritation! Men nu är den här  dagen snart historia och jag hoppas att jag kan ta mig an morgondagen i ett lite mer harmoniskt tillstånd.
 
Helgen har iallafall varit ledig och solig för oss båda och vi har cyklat, cyklat och åter cyklat..
 
 
Frostbrunnsdalens trollska källor blev första (2:a) destination
 
Först var vi förbi centrum och jag köpte hårnyttigheter:
 
 
 
 
 
 
Ja det var härligt skönt att cykla tillsammans. Söndagen kom således dagen efter och jag frågade Per vad han skulle tycka om en tur till Torsång och käka lunch!!
 
 
Japp, vi hoppade upp som två spänstiga....på våra cyklar  La in en högre växel för att lårmusklerna skulle få lite att bita i och vi trampade och svettades och till slut satt vi på terassen i skydd mot den stekande solen och åt våran lunch. 
 
Sen rundade vi Ornäs på hemvägen! För er utsocknes kan jag tala om att "infödingarna" här har  säkert redan dragit efter andan av häpnad och beundran!! Beundran över att det fanns så mycket ork som bara låg puttrade av iver att få sprängas loss.. (pust)
 
Sen gjorde vi inte så mycket mer den dagen!!
 
Nu tänkte jag avslutningsvis innan jag hoppar i bingen bjuda på ett foto på en Ruben som inte för allt smör i småland ville gå ut:
 
 
E han inte lite söt?
 
Go`natt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0