...19/8

 
  Ibland kan man känna sig både liten och sårbar!! Men jag brukar stuva undan den känslan, eller klappa om den; säga att det är ok. Men ändå följa modet!!
 
Hur man än vänder och vrider på sig här i livet så trampar man någon på fötterna - det behöver inte vara konkret! Det kan vara att den med ömma tår ser något hos mig som väcker an något i den själv..
 
Ja, det där är ju "allmänpsykologiskt" vardagsstoff.. Men ändå så kan det väcka an en hel fjärilskoloni i magen..
 
Jag är uppfostrad enligt Jantelagens alla vinklar och vrår. trodde länge att jag verkligen inte var något, för så hade det blivit sagt till mig. Jag växte upp, blev äldre och äldre och till slut en dag så trodde jag att jag var någon! Ooops, hur skulle jag parera det?
 
Rädsla och mothugg från personer som finner trygghet i att människor i sin omgivning är kvar vid sin läst - men jag kan ju inte leva på att skapa andras trygghet! Näe, det fick de klara själv..
 
Det blev några första trevande steg ut i det som är livet, den som är jag: kreativiteten började blomma, sångerna som aldrig blivit sjungna blev sjungna osv. osv..
 
Just nu är jag inne i en "organisationsfas"!! Har pratat med ljud/ljus-teknikern på G:a Elverket inför d.26/10 då vi ska ha en stödgala för de föräldralösa barnen i Uganda!
 
Sen har jag pratat med nyhetschefen på Dala-demokraten om våran parkeringssituation!! Att de, mina kollegor, får betala över 4000:- per år i parkeringsavgifter och jag ville att de skulle lyfta frågan ur ett jämställdhetsperspektiv!! Vi är ju inte direkt högavlönade..
 
Men se där..kom de där gamla Janterösterna tillbaka: oj, jag sticker ut! Jag "inbillar" mig att jag, lilla jag; kan påverka!! Men visst f*n kan jag det!! 
 
Mmmm, det är väl så att orättvisor alltid har gett mig allergiska utslag, så nu när jag kan, så varför inte...
 
Ikväll, måndag så ska vi hur som helst på en liten födelsedagsmiddag!! Ska bli så mysigt! Imorgon är jag ledig och ska inte ägna en tanke åt arbete
 
Puss & kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0